joi, 2 aprilie 2009


100 - Reprezinta numarul de calorii la care ar trebui sa renunti zilnic pentru a slabi 10 kilograme pe an. Acesta e destinat celor cu o greutate stabila si este si o veste buna: 100 de calorii nu e mult! Ar insemna cam 25 de jeleuri sau doua fursecuri de ciocolata. O alta varianta ar fi sa renunti la maioneza, sau sa cumperi numai lapte degresat..

1 - Ar trebui sa mananci o felie de pizza pe saptamana pentru a reduce riscul aparitiei cancerului. Consumatorii de pizza reduc cu 34% aparitia cancerului faringian si cu 59% pe cea a cancerului esofagian. Dar nu vorbim despre pizza umpluta cu carne, ci despre cea traditional italieneasca. Pentru a fi sigura ca vei savura cel mai bun sortiment, comanda o pizza cu blat subtire, cu mai mult sos de rosii si mai putina branza. Specialistii cred ca secretul consta intr-o combinatie de lycopene din rosii si grasimi sanatoase din uleiul de masline..

3 - Numarul de portii de fructe sau legume pe care ar trebui sa le consumi intr-o zi. Gandeste-te la o salata normala - aceasta e in medie capacitatea unei portii. Amestecul de fructe uscate sau salata de fructe sunt si ele acceptate. Consumand zilnic aceasta cantitate, reduci riscul aparitiei problemelor cardiace si a cancerului. Ca sa nu mai vorbim despre faptul ca mai si slabesti… Atentie: ketchup-ul si cartofii prajiti nu se pun la socoteala..

3,5 - O dieta aproape total lipsita de carne poate adauga sperantei tale de viata trei ani si jumatate. E drept ca ar trebui sa fii consecventa acestui stil de viata cel putin 20 de ani pentru a obtine un asemenea bonus. Daca te inhami la alimentatia vegetariana pe termen lung, asigura-ti suficiente proteine si fier din alte surse: legume, tofu si paine integrala..

38 - Acesta e un procent; dintre femeile supraponderale care vor sa piarda din greutate, cele ce mananca fructe slabesc cu 38% mai mult decat celelalte. Merele si perele sunt bune prietene cu cantarul. Mecanismul de functionare a "prieteniei" e simplu: au un continut sarac in calorii si au fibre - care te fac sa te simti satula si, in consecinta, sa mananci mai putin si mai rar.
2 - Doua sunt simptomele imediate ale alergiilor alimentare: mancarimea buzelor si respiratia ingreunata. Si chiar daca eviti cu mare atentie alimentele care stii ca iti fac rau, sarutandu-ti iubitul ce a gustat din acele produse, iti poti provoca o alergie de toata… uratenia! Morala e insa ca nu alergicul trebuie taiat de la portia de sarutari, ci sarutatorii sa se abtina de la alimentele prohibite.

3 - Adica trei mese pe zi (si nu una singura!) e bine sa mananci pentru a reduce cu 70% riscul afectiunilor cardiace. Te protejezi astfel fata de imbolnavirea inimii - la ora actuala, "ucigasul" numarul unu in randul femeilor.

46 - Femeile care mananca mari cantitati de carne rosie, dulciuri, paste fainoase si grasimi sunt cu 46% mai dispuse sa dezvolte cancer de colon fata de cele care au redus drastic aceste alimente. Pe ce sa dam vina? Pe substantele cancerigene (cum ar fi nitratii din carnurile prelucrate industrial) si cresterea secretiei de insulina din cauza pastelor si zaharului. Compune-ti asadar un meniu mai sanatos, bazat pe carne de peste si de pasare, cereale integrale, legume si fructe.

140 - Merele cele mai dulci sunt… foarte dulci! 140 g de mar contin o cantitate de zahar echivalenta cu 4 lingurite. Din acest motiv, medicii si mai ales stomatologii nu mai recomanda merele drept fructe ideale de mancat ca gustari intre mese. Cultivatorii de mere se intrec in a selecta soiurile cele mai cautate - adica cele mai dulci, ai ghicit! Mai mult: sucurile de fructe, ce pana mai deunazi pareau alternativa sanatoasa, au picat in dizgratie tot datorita continutului bogat in zahar, provocator de carii dentare la concurenta cu cola. Insa nu trebuie sa repudiezi merele definitiv; ele raman un desert favorit din pricina puzderiei de vitamine si suplimente nutritive. Ar trebui sa mananci cam 8 mere pe zi, timp de cinci luni, ca sa fii in primejdie de… carie! Ca in orice situatie discutabila, intelepciunea consta in moderatie: daca bei foarte multa apa, mori; si daca un pahar de suc contine tot atatia nutrienti, acizi si zahar cat patru dintre fructele din care provin, e simpla aritmetica: nu e prudent sa bei cinci sticle din acel suc!

0 comentarii:

Trimiteţi un comentariu

Template by:
Free Blog Templates